Podróże małe i duże w Artetece WBP w Krakowie

Działalność Arteteki WBP w Krakowie to nie tylko gromadzenie i udostępnianie zbiorów, to także wydarzenia kulturalne. W marcu nawiązaliśmy współpracę z Klubem Podróżników Śródziemie,  tym samym rozpoczęliśmy nowy cykl spotkań.   Podróżnicze slajdowiska odbywają się co poniedziałek o godzinie 19.00 .

Tematyka slajdowisk jest różnorodna, wszystko za sprawą zaproszonych gości. Podróże nie są dla nich jedynie hobby, ale przede wszystkim jest to sposób na życie. Podczas dotychczasowych spotkań przemierzyliśmy wyspy Fidżi z Jerzym Gręboszem, który z powodzeniem łączy pracę z fizyka z badaniami antropologicznymi.  Magię arktycznej krainy przedstawił nam na drugim spotkaniu Marek Rajtar. Kapitan jachtowy, który przemierzył krańce świata od Cieśniny Magellana, Cape Horn po Grenlandię.  Z kolei Kazimierz Pawłowski był naszym przewodnikiem po Japonii,prywatnie marzący o zamieszkaniu na Wyspach Wielkanocnych.

Po arktycznych mrozach w Artetece powiało afrykańskim ciepłem za sprawą opowieści Ryszarda Czajkowskiego, autora lubianego programu telewizyjnego Przez Lądy i morza.

W kwietniu o swojej podróży z plecakiem przez najstarszy szlak długodystansowy Anglii (Pennine Way – 430 km), opowiadała Paulina Kubaj, a  tydzień później Robert i Karolina Ślęczkowscy zabrali nas na drugą półkulę, aż do Nowej Zelandii. Gość kolejnego  slajdowiska-  Mariia Dubyna, za sprawą swoich opowieści przeniosła nas do światów równoległych, czyli Kambodży z dzieciństwa poznanej dzięki barwnym opowieściom rodziców oraz Kambodży współczesnej, którą dorosła Mariia  odkrywała na nowo.

Przeszedł maj, a z nim kolejne podróżnicze spotkania z Klubem Podróżników Śródziemie.
Na pierwszym  z nich wspięliśmy się na wysokość 5 tys. m n.p.m. Emilia Grzesik opowiedziała o samotnym dwutygodniowym trekkingu wokół Annapury. Dzięki opowieściom Bogusława Szedny w Artetece poczuliśmy się jak na  Hawajach. Konrad Tulej z rodziną autostopem zabrał nas do Gruzji, którą w roku 2017 odwiedzili po raz siódmy. Wraz  kolejnym gościem przenieśliśmy się na Syberię i do Mongolii, aby wypić z duchami. O mongolskich koczownikach, nadbajkalskich Buriatach opowiadała Monika Radzikowska, na co dzień opowiadająca baśnie na Zamku Królewskim w Warszawie.

Przed nami czerwcowe slajdowiska, na które już teraz zapraszamy. Będą nie tylko dobrym sposobem na rozpoczęcie tygodnia, ale również dawką inspiracji przed sezonem urlopowym. Jeśli jeszcze nie wiecie, gdzie warto spędzić wakacje, to po dawkę pomysłów zapraszamy do Arteteki WBP oraz na nasz kanał na YouTube, gdzie można obejrzeć dotychczasowe spotkania.

Jeśli nie możecie być osobiście, na naszym kanale wszystkie spotkania są transmitowane na żywo. Ponad to zapraszamy do odwiedzania strony www.rajska.info, na której można sprawdzić, kto poprowadzi kolejne spotkanie.